Centenari

 

En el centenari de la línia es produeix una explosició en la que un grup d'aficionats realitzen una reproducció a a escala del que va ésser l'estació de Sant Feliu i el material mòbil. Entre ells destaca Ignasi Griñon que, molt implicat en el projecte encara conserva les peces a casa seva.

 

Patio de vías del SFG

Pati de vies del S.F.G.:

Orgullós de la seva obra posava llavors l'Ignasi Griñón en el centenari de la línia del S.F.G. No savia llavors que el seu treball de preservació de tot el relacionat amb el ferrocarril hauria de tenir tanta repercussió.

El seu treball voluntari en l'Arxiu de l'Ajuntament de Sant Feliu fa que qualsevol de nosaltres pugui consultar document del tren que d'altra manera s'haurien perdut.

Foto pertanyent a l'Ignasi Griñon.

Plataforma giratoria

Plataforma giratòria:

Potser sigui una de les poques plataformes giratòries que està a un nivell més alt respecte del terreny. La seva funció era donar la volta a les locomotores de vapor de forma que al passar a l'altre tester del tren podia tornar a sortir en breu cap a Girona.

La reproducció de la plataforma es complementa amb la reproducció del material mòbil que també va realitzar l'Ignasi.

Foto pertanyent a l'Ignasi Griñón.

Estación de Sant Feliu

Estació de Sant Feliu:

Situada en una esplanada que avui dia és el centre de Sant Feliu de Guíxols, l'estació tenia per la seva part interior una total horitzontalitat de les vies que combina amb el declivi del terreny cap al mar. L'estació tenia una altura de 15 metres sobre el nivell del mar.

La curiosa realitat d'aquest costat de l'estació és que se li deia estació de gran velocitat (o costat de passatgers), i la de baixa velocitat estava a l'altre costat del pati de vies, i era la destinada als trens de mercaderies.

Foto pertanyent a l'Ignasi Griñón.

Depósito y aguada

Dipòsit i castell d'aigua:

Al cotat de la sortida cap a Girona se trobava la part de la estació dedicada a dipòsit i, com es veu al primer plan el castell d'abastament d'aigua.

Gràcies a la documentació trobada a la estació i guardada curosament s'han pogut realitzar aquestes fidels reproduccions de la realitat.

Foto pertanyent a Ignasi Griñón.

Ramal al puerto

Branc al port:

Encara que la branca al port no es posés en servei fins el 1924, la grua del port ja és cinquentenària i com a tan es va fer una exposició per el seu record.

En la imatge una reproducció d'un dels trens que fei el trànsit de la estació de Sant Feliu de Guíxols cap el seu port.

Foto pertanyent a Ignasi Griñón.

 

Puerto de Sant Feliu

Port de Sant Feliu de Guíxols:

Reproducció de la grúa del port de Sant Feliu de Guíxols, posada en servei el 1956, va portar la modernitat al trànsit de mercaderies al port.

En la imatge una reproducció de la grúa del port i d'una de les locomotres del SFG, la Estado nº 20 que abans va treballar al ferrocarril de Valdepenyas a Puertollano i al tramvia del Baix Empordà.

Foto pertanyent a Ignasi Griñón.

 


Demand:

If you have information that may be interesting from a historical point of view and you can leave me, please send an email and we sill contact you. Proceed in the same way if the case was a precision, etymological or trnslation failure. This site has no connercial interest.