Va ser fabricada el 1890 per LokomotivFabrik Krauss & Cie. A.G. de Munich amb número 2343, és a dir anterior a les del Sant Feliu-Girona per "La Panderola" (així és com es deia popularment al Ferrocarril d'Onda al Graó). Aquestes locomotores van ser rebudes a Girona a finals de gener de 1965. La gran diferència amb les locomotores del S.F.G. és que eren sistema Compound de dos cilindres, i externament es veia per tenir un dels cilindres (de baixa pressió) més gran.
| Ample de via | 750 mm | |
| Rodatge de la locomotora | 0-3-1 T | |
| Diàmetre de les rodes motrius | 768 mm. | |
| Diàmetre de les rodes del bisell | 520 mm. | |
| Cilindres (Diàmetre x carrera) |
297 x 348 mm alta p. |
|
| Timbre de la caldera | 10 kg/cm2 | |
| Superfície de calefacció |
38'84 m2 |
|
| Superfície del fogar |
0'9 m2 |
|
| Dipòstis d'aigua | 2.150 l. | |
| Dipòsit de carbó | 1.000 kg. | |
| Poténcia | 187 CV / 140 kW | |
| Esforç de tracció | 2.500 kg. | |
| Pes de la locomotora | 18.900 kg. | |
| Llargada | 6.770 mm. | |
| Amplada de la caixa | 2.200 mm | |
| Altura de la xemeneia | 3614 mm |
La O.G.C. 5 a la línia Onda-Grao de Castellón
La O.G.C. 5 al S.F.G.
La O.G.C. 5 en l'actualitat
|
Emplaçament actual de la locomotora Amb número de fàbrica 2343 en LokomotivFabrik Krauss & Cie A.G. de Munich. Aquestes locomotores son del tipus Compound, per tant amb un cilindre d'alta pressió i altre de baixa pressió. Aquesta locomotora va ser la núm. 5 del ferrocarril Onda-Grao de Catelló, posteriorment traslladada al Sant Feliu de Guíxols a Gerona i retornada per les seves diferències de treball amb les locomotores del Sant Feliu i el seu deficient estat. Actualment está emplaçada a Burriana (Castelló) en un estat de conservació pitjor del que s'observa a la foto del 2001. Totes les fotos d'aquest grup ténen Copiright de Carlos Perez Arnau |
|















